انتشار مقاله دکتر مصطفی جانبی عنایت (عضو هیئت علمی گروه زبان انگلیسی) در مجله Review of Educational Research از انتشارات Sage - مدیریت پژوهش و فناوری
انتشار مقاله دکتر مصطفی جانبی عنایت (عضو هیئت علمی گروه زبان انگلیسی) در مجله Review of Educational Research از انتشارات Sage
- 13 May 2024
- کد خبر: 926558
- 963
دکتر مصطفی جانبی عنایت عضو هیات علمی گروه زیان انگلیسی دانشگاه، در این مقاله اثربخشی یادگیری زبان به کمک ربات (RALL) و همچنین اثرات تعدیلکننده تعدادی از متغیرها، متاآنالیز 27 مطالعه تجربی را بررسی نموده است و نتایج حاصل از میزان تاثیر آن در بین 2637 شرکتکننده، تنوع معنیداری را بین نمونههای مستقل نشان می دهد.
نتایج کلی اذعان دارد که تاثیر مثبت RALL بر روی فاکتورهای زبانی و روانشناختی معنادار است. همچنین نتایج تحلیل متغیرهای تعدیل کننده نشان می دهد که اکثر تعدیلکنندهها از جمله مکان انجام تحقیق، نوع ربات، نوع نشریه، سطح آموزشی فراگیران، طراحی تحقیق، نقاط زمانی ارزیابی، محیط یادگیری، سطح مهارت زبان دوم (L2)، نوع ارزیابی، مهارت زبانی مورد مطالعه و شرایط غیر RALL تأثیر معنیداری بر نتایج یادگیری ندارند. با این حال، اثر تعدیلکننده سن شرکتکنندگان قابل توجه است چرا که RALL برای دانش آموزان دبستانی (7 تا 12 سال) تاثیر مثبت و معناداری حاصل کرد. یافتههای این پژوهش بینش محققان را در مورد طراحی رباتهای مؤثر برای فراگیری زبان دوم (SLA) توسط زبانآموزان با ویژگیهای خاص را افزایش میدهد.
نتایج این تحقیق با عنوان Robot-Assisted Language Learning: A Meta-Analysis در ژورنال Review of Educational Research از انتشارات Sage با ضریب تاثیر 2/11 و ضریب تاثیر پنج ساله 6/16 به چاپ رسیده است.
مقاله کامل از لینک زیر قابل دریافت است:
https://journals.sagepub.com/doi/10.3102/00346543241247227
خبرهای مرتبط
هیچ نتیجهای یافت نشد.